sâmbătă, 1 mai 2010

Grecia: o experienta de neuitat / Greece: unforgettable experience

Poate ca unii dintre voi au citit titlul si cred ca voi povesti aici despre cat de frumoasa este aceasta tara. Va inselati. Nu voi face asta pentru ca nu stiu cat de frumoasa este. Nu am cum sa o vad, nu am cum sa o vizitez, deci nu va pot povesti nimic despre ea. In schimb va pot povesti despre oamenii care o locuiesc.
Grecii care imi sunt colegi sunt needucati, barfitori, trisori, inculti si lipsiti de igiena. In orice limba l-as saluta, managerul nu raspunde niciodata. A dormit in hotel cateva nopti la rand si i-am facut curat in camera in fiecare zi. Am gasit la baie fire de par lungi si negre. Pe sotia lui am cunoscut-o pentru ca are un magazin cu jucarii la subsolul hotelului. Ea e satena si are par scurt. Concluzia o trageti voi. Barmanul isi inseala sotia, si ea ospatarita aici, cu una din maseuze. O alta maseuza care acum nu mai lucreaza aici a fost amanta fostului manager. Ingrijitorul hotelului, de origine albaneza care ne-a informat ca ne poate procura la orice ora armament, isi inseala sotia cu o grecoaica camerista aici. S-au dat de gol amandoi dupa ce colega mea Dana a facut o gluma cu el. Cand plecau ei doi la o cafea ii spune: Ai grija cu ea ca e casatorita si are si un bebe acasa! Amandoi s-au inrosit si balbaindu-se au inceput sa dea explicatii ca ei sunt doar prieteni si ca nu au nimic de a face unu cu altu, doar isi iau pauza de cafea impreuna si vorbesc. Prea tarziu!
Sefa mea cu fiecare dintre cameristele din Grecia le barfeste pe celalalte. Asa au ajuns ele sa se dea de gol una pe cealalta, dar cand se intalnesc se prefac ca sunt prietene. De Paste sefa a dat comanda de oua de ciocolata. Era o cutie cu peste suta de oua. Ar fi trebuit sa le lasam pe pat clientilor dupa ce faceam curat. In schimb ea a decis sa punem oua doar pentru cei care stateau in apartamente si dupa Paste ea si-a impartit cu o alta camerista cutia cu oua de ciocolata. Tot sefa mea vine dupa noi in camere in timp ce noi facem curat si cauta prin bagajele clientilor, se da cu parfumul lor. Dupa ce pleaca ei, ea e prima care intra in camera sa controleze si daca ramane ceva ea isi insuseste tot. Ne-a chemat managerul la el in birou intr-o vineri sa ne faca observatie ca s-a gasit in camera 234 o pereche de blugi, ceea ce pentru el insemna ca nu am facut curat cum trebuia, insa noi stim ca pantalonii nu erau acolo marti, cand noi am curatat camera. Posesoarea sunase dupa ei miercuri sau joi si a dat numarul camerei: un alt numar decat cel in care s-au gasit pantalonii. Asadar cineva i-a luat si a trebuit sa ii aduca inapoi, doar ca nu a mai stiut si camera de unde i-a luat asa ca i-a lasat la nimereala intr-o camera. Tot etajul 2 era curatat de noi, eu si Dana, iar in fata managerului cine a fost vinovat: „fetele din Romania”, bineinteles. Sefa verifica camerele pe care noi le curatam si se ia mereu de noi pentru orice detaliu. Ultima data nu i-a convenit ca n-am maturat verandele si nu am folosit cearceafurile de dimensiune medie care sa se potriveasca perfect cu patul. Dar pe celelalte nu le verifica sa vada ca nici macar nu dau cu aspiratorul in camera, la baie nu folosesc dezinfectant ci dau cu Ajax, nu sterg pe jos in baie si lasa gresia patata si fire de par peste tot, isi iau pauza de cafea de o jumatate de ora tinand cont ca stau la munca 8 ore din care o ora o reprezinta pauza pentru micul dejun si pranz. Cameristele grecoaice nu au maniere. Ele nu stiu ca la masa se folosec cutitul si furculita, ca fiecare se serveste de pe platou si mananca apoi doar din farfuria lui, ca daca e nevoie sa te scobesti in masele nu trebuie sa bagi mana in gura, mai ales de fata cu toata lumea la masa, ci s-a inventat pentru asta scobitoarea; ca nu se vorbeste cu mancarea in gura, ca nu se fumeaza in timp ce altul mananca, ca nu te holbezi in farfuria celuilat sau in gura lui in timp ce el mananca. Deasemenea, unele dintre ele umbla cu uniforma rupta sau murdara, miros a transpiratie, sunt negre sub unghii si au calcaiele crapate. Radea una dintre ele de noi doua ca nu stim sa facem un mop dintr-un prosop si un bat, dar cand am intrebat noi de Iliada si Odiseea nu stia despre „cine” vorbim.
Grecii, in general, sunt murdari. Colega mea Dana spune ca poti cunoaste un om uitandu-te la dantura lui si la pantofi. Acelasi lucru pot spune eu acum: poti cunoaste un om uitandu-te in locuinta lui. Ce sa cred eu despre grecii care nu folosesc dusul, isi fac nevoile pe capacul de la WC si nu sterg in urma lor, nu folosesc pasta de dinti sau o folosesc dar o lasa pe chiuveta sa se usuce, isi lasa parul pubian peste tot, mananca in baie, arunca pe jos si nu fac curat, ci stau asa... in mizerie; isi lasa lenjeria intima purtata la vedere? Si cand vezi toate astea te intrebi de ce mai cumpara toate produsele alea de firma pe care le cumpara: cosmetice si parfumuri doar de la Clarins, Estee Lauder, Yves Saint Laurent, D&G, Dior etc; haine si incaltaminte Adidas, Air, Nike, Puma; lentile de contact in loc de ochelari si numai masini scumpe vezi in parcare.
Iar tinerii... fumeaza de la 12 ani tutun, beau alcool in prostie, miros urat si nu se spala, fetele se machiaza la 14 ani cat o femeie la 40, isi incep viata sexuala devreme, se drogheaza si toate astea ii fac ca la 16 ani sa arate de 25, 30. Facand curat in camere in care au stat elevi am gasit prezervative folosite si nearuncate la gunoi, tigari de toate felurile, o narghilea sparta si tutun aromat pentru ea, branule si o doza de heroina. Copii... ce sa le faci? ... Astora le lipseste o bataie zdravana, sanatoasa, ca sa le mai vina mintea la cap.


***


....................

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu